Regeringens beslut
•Alla myndigheters löneadministration ska utföras av Statens servicecenter och anslutningarna ska ske under 2015–2019
•Göteborgs universitet arbetar för att en anslutning ska göras under 2016
Avsiktförklaring i februari 2015
•Statens servicecenter ska leverera tjänster inom löneadministration samt rese- och utläggsadministration
•Anslutningen sker genom en verksamhetsövergång – ett kontor öppnar i Göteborg
•Berörda medarbetare inom universitetets löne-, rese och utläggsadministration erbjuds anställning på det nya kontoret
Överenskommelse i juli 2015
•Anslutningen till Statens servicecenter planeras till den 1 juni 2016
Nya system och arbetssätt införs
•Avtalet för det nuvarande personaladministrativa systemet Palasso löper ut 2016 och ett nytt system, Primula, införs
•En anpassning av det nya systemet görs med Statens servicecenter, vilket sparar universitetet arbetsinsatser, tid och kostnader
•Det nuvarande rekryteringsverktyget E-rek avvecklas och ett nytt verktyg, ReachMee, införs för att effektivisera rekryteringsarbetet
•Systembytena innebär att ett antal verksamhetsprocesser och arbetssätt inom universitetets personaladministration behöverförändras – ansvar och roller kommer att förtydligas