Funderar ni på att lägga utinköpsfunktionen?
Outsourcing av inköpsfunktioner ärett utmärkt sätt att gå från reaktivttill proaktivt inköp.
Outsourcing av inköpsfunktioner ger er:
Sänkta personalkostnader
Ökad kapacitet
Ökad inköpseffektivitet
Lägre anskaffningskostnad
Högre kontroll
Ökad flexibilitet
Högre vinstmarginaler
Skräddarsy inköpsfunktionen efter rådande behov
En modern inköpsavdelning
Dagens inköpsorganisationer måste ständigt utvecklas och blir en allt viktigare funktion förföretagets framtid. För att lyckas med detta behövs specialkompetenser och flexiblainköpsavdelningar som kan ta höjd och arbeta på nya sätt.
Antingen eller, eller både och....
Har outsourcing av inköp någon positiv effekt på din verksamhet? Eller anställer du hellre eninköpare till? Det är många företagare och chefer som ställer sig den frågan. En del lägger uthela bolagets inköpsfunktion. Andra väljer att hålla allt inom företaget. Många plockarrussinen ur kakan och gör en kombination av både och.
 Se vad det betyder för ditt företag när durekryterar respektive outsourcar
Nyrekrytering
Outsourcing
Personalkostnad
+ Lön
+ Semesterlön
+ Arbetsgivaravgifter
+ Avtalsförsäkringar
+ Endast fast månadskostnad
Kapacitet
En heltidsanställd inköpare
Ett inköpsteam (2-5 personer)
Effektivitet
Inköpsarbetet utförs av en resurs
Inköpsarbetet utförs av flera olikakompetenser
Partiell outsourcing – en affärsmodell som bidrar till storaförbättringar i företags måluppfyllelse, produktivitet ochförmåga att leverera kvalitet
Lagarbete - Få tillgång till ettdedikerat inköpsteam för attsäkerställa kvalitet och effektiviteti inköpsprocessen
Skalbarhet - Öka och minskaresurserna efter rådande behov
Transparens - Behåll kontrollenöver företagets inköp och priser
Ökade marginaler - Sänk detotala inköpskostnaderna ochförbättra företagetskonkurrenskraft
Partielloutsourcing
Lagarbete
Skalbarhet
Fullkontroll
Ökademarginaler
MIC Procurement effektiviserarinköpsarbetet och hjälper till attlyfta affären
Outsourcing med hjälp av MIC Procurement är ett utmärkt sätt att gå frånreaktivt till proaktivt inköp, då vårt tjänsteutbud, vår kunskap och vår metodikgaranterar realiserade besparingar. Eftersom inköp av varor och tjänster är ettföretags största kostnadspost arbetar vi alltid tids- och kostnadseffektivt medinköp för att spara både tid och pengar åt dig och organisationen.
Tillsammans skapar vi bättre affärer!
MIC Procurement kan driva olika inköpsprojekt eller helainköpsfunktionen åt er. Vi stödjer och avlastar er i er strävan attbli ännu mer högpresterande.
 
Vår roll och ansvar:
Vi arbetar proaktivt med alla nivåerav inköp; operativt, taktiskt ochstrategiskt
Vi upphandlar nya samtomförhandlar befintligaleverantörsavtal
Vi förbättrar det totala resultatetinköp levererar
 
Er roll och ansvar:
Ni behåller själva köpbeslutet menoutsourcar genomförandet avinköpsarbetet
Ni har beställarkompetens
Ni undertecknar avtal och betalar erainköp, direkt till leverantören
Tillgång till rätt kompetens och de resurser ni behöver
Vi hoppas att vi lyckats ge svar på några frågor och funderingar kringalternativen, rekrytera nytt eller välja outsourcingalternativet, för erinköpsfunktion. Kontakta oss gärna om ni vill veta mer.
Läs mer om oss och våra tjänster på