•Syftet med en reseplanerare är att hjälpa användaren att planera en braresa med flera alternativa färdvägar!
– Den comodala reseplaneraren uppvisar idag stora brister när det gällerruttplanering!
–Förbättras inte denna funktion finns det en risk att användarna bara ger den nyaplaneraren en chans. Syftet att visa restid/kostnad/miljöpåverkan är i sig självtinte en tillräckligt stark drivkraft för att locka användare.
•Den nya reseplaneraren konkurrerar med Googles hybrida kartor ochAppels/iPhones gränssnitt!
–Den comodala reseplaneraren uppfattas av flera krävande användare som:
•Otydlig (”Varför ska jag använda den här planeraren?,” ”Vilket syfte har den?” osv)
•Användarovänlig (”Hur ska jag göra för att få mer information?,” ”Hur ser man om det ären länk eller ej?,” ”Hur får jag alternativfönstret större?”)
•Ålderdomlig (Dålig kvalitet på kartan, saknar satillit- och utsiktsbilder, realtidsinformationoch mobillösning m m)
–och de ifrågasätter om man verkligen bör använda skattemedel för att utveckladenna tjänst.